مدیریت و پشتیبانی از فرانچایز

2

ارزش فرانچایزتان

پس از بازاریابی موفقِ یک سیستم فرانچایز، یک فرانچایزر خوب همواره به شرکای جدید فرانچایز حمایت و هدایتِ هدفمند ارائه می­دهد. ارزش یک الگوی فرانچایز باید بیشتر از جمع آوری حق امتیاز فرانچایز باشد. در روابط فرانچایزها می­بایست برای حداقل 6 ماه، 2 سال و حتی 10 سال، ارزش قابل توجهی وجود داشته باشد. مانند هر بازاریابی یا الگوی فروشی، حفظ فراچایزی­های سودبخش در مقایسه با جستجو برای فرانچایزی­های جدید، سودمندتر و موثرتر است. ما به مراجعین خود که تازه وارد بیزینس فرانچایز شده­اند تاکید می­کنیم هیچوقت به کاندیدهای فراچایز برای ارزش حق امتیاز فرانچایز نگاه نکنند. اگر این الویت شما باشد به احتمال زیاد عمر کوتاهی در بازارگاه فرانچایز خواهید داشت.

بازاریابی یک سیستم فرانچایز نیازمند تکنیک­ها و برنامه­ریزی دقیق است. موثرترین الگوهای فراچایز، اصول زیر را بکار می­برند:

  • ·         تکنولوژی

در بازارگاه بیزینسی امروزه، بسیار مهم است که فرانچایزر به سراغ ابزار و سیستم­های دردسترس از منظر تکنولوژی برود. با استانداردها و قابلیت­های فناورانه­ی رو به رشد، تکنولوژی متعددی با قیمت ارزان­تر دردسترس بیشتر فرانچایزرها است. سیستم­های بازاریابی فرانچایز مجموعه­ای از شرکا و ریفرال­ها در هر بخش تکنولوژی مرتبط با فرانچایز دارد.

  • ·         حرفه­ ای­ گرایی

در طی کار کردن با کارآفرینان و صدها صاحب بیزینس برای مدت طولانی، فراست بیزینسی غیرحرفه­ای زیادی دیده­ایم. کاملاً قابل درک است که بیشتر افراد دارای کسب و کار کوچک طبق شرایط خودشان کار را پیش می­برند و نسبت به چیزی که بدست آورده­اند احساس غرور می­کنند. نکته­ی مهم در فرانچایز کردن این است که صاحبان کسب و کار باید بهتر، حرفه­ای و همیشه در بهترین وضعیت در هنگام ارتباط با فرانچایزی­ها باشند. صاحبان فراچایز، شخصیت و باورهایی که کارآفرینان را ندارند. برای مثال آن­ها اگر یک شکستگی کوچک ببنند، فکر می­کنند کل ساختمان در حال ریزش است. شما نیز به عنوان یک فراچایزز نمی­توانید حتی از یک چیز کوچک غفلت کنید.

  • ·         خلاقیت

یک فرانچایزی مشارکتش در فرانچایز را دائماً بررسی می­کند و همیشه این سوال را که "چرا دارم برای آن هزینه پرداخت می­کنم" از خودش می­پرسد. به عنوان یک فرانچایزر این وظیفه­ی شماست تا به این سوال با ایده­های جدید، استراتژی­های بیزینسی زیرکانه و کمک کردن در زمان نیاز پاسخ دهید. موثرترین الگوهای فرانچایز آن­هایی هستند که تک بعدی نیستند. بیزینس به خوبی توسعه یافته است، تیم مدیریتی منسجمی دارد، آینده­نگر است و دائماً ایده­های نوآورانه و غیرمعمول ایجاد می­کند تا در افزایش سود خالص به فراچایزی­ها کمک کند و زندگی روزانه­ی آن­ها را کارآمدتر کند. یکی از نمونه­های شگفت­آور انجام درست این­کار، مک دونالد است.

  • ·         شراکت

همه تخفیف و دوستی در تجارت را دوست دارد. تشخیص مرتب نیازهای فرانچایزی و بررسی اینکه چه منابعی این نیازها را برطرف می­کند، یکی از وظیفه­های فرانچایزر است. این کار از راه شراکت استراتژیک و اتحاد با سایر فروشنده­ها و شرکت­ها امکان پذیر خواهد بود. برای مثال، اگر در یک سیستم فرانچایز حجم بالایی از اجناس پرینت شده بکار می­رود، فرانچایزر باید شریک بهتری برای پرینت باکیفیت پیدا کند. این شراکت و اتحادها روشی عالی برای افزودن دائمی ارزش به بیزینس فراچایزی هستند و بدون شک فراچایزی­ها را حفظ و راضی می­کند.

  • ·         ارتباطات

به عنوان یک فرانچایزر قدرتمند و بزرگ بعضی مواقع به راحتی آن روی سکه را فراموش خواهید کرد. یک فرانچایزی نسبت به فرانچایزر نگرش متفاوتی دارد. مدیریت خوب فراچایز نیازمند نگاه کردن به اتفاقات و راه-حل­ها از هر زاویه و درنظر گرفتن آن­ها در هنگام یک تصمیم­گیری موثر است. فرانچایزرهای خوب با فرانچایزی­هایشان گفت و گو دارند و با آن­ها خارج از قید و بند قانونی UFDD ارتباط برقرار می­کند. هیچوقت فکر نکنید چون امضای فرانچایزی­ها بروی توافق­نامه­ای است پس قرار است همیشه خوب پیش بروند. گفت و گوی تلفنی راهی عالی برای کنترل ارتباطتان با فرانچایزی­هاست.

تیم FMS چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟

Franchise Marketing Systems خدمات راهنمایی و عملی مدیریت فرانچایز و همچنین مدیریت بصری و موثر را ارائه می‌دهد.

Franchise Marketing Systems گروهی از متخصصان بازاریابی فرانچایز است که در بازاریابی و فروش به افراد واجد شرایط فرانچایز به شما کمک میکند

 

 

تیم ما را ملاقات کنید.